DOVERE (a trebui)

  • pers. 1,sg.(eu) -io devo (trebuie)

pl.(noi)-noi  dobbiamo (trebuie)

  • pers.  2 ,sg.(tu)-tu  devi (trebuie)

pl.(voi) –voi dovete (trebuie)

  • pers. 3,sg. (el,ea)-lui/lei deve (trebuie)

pl.(ei) –loro/esse devono (trebuie)

FARE (a face)

  • pers. 1,sg.(eu) -io faccio (fac)

pl.(noi)-noi  facciamo (facem)

  • pers.  2 ,sg.(tu)-tu  fai (faci)

pl.(voi) –voi fate (faceti)

  • pers. 3,sg. (el,ea)-lui/lei fa (face)

pl.(ei,ele) -loro/esse  fanno (fac)

DIRE (a spune)

  • pers. 1,sg.(eu) -io  dico ( beau)

pl.(noi)-noi  diciamo ( bem)

  • pers.  2 ,sg.(tu)-tu  dici (bei)

pl.(voi) –voi dite (beti)

  • pers. 3,sg. (el,ea)-lui/lei dice (bea)

pl.(ei,ele) -loro/esse  dicono (beau)

BERE (a bea)

  • pers. 1,sg.(eu) -io  bero ( beau)

pl.(noi)-noi  beramo ( bem)

  • pers.  2 ,sg.(tu)-tu  beri ( bei)

pl.(voi) –voi berete ( beti)

  • pers. 3,sg. (el,ea)-lui/lei  bere (bea)

pl. (ei,ele)-loro/esse  berono (beau)

ANDARE (a merge)

  • pers. 1,sg.(eu)   –io  vado (merg)

pl.(noi) – noi  andiamo (mergem)

  • pers.  2 ,sg.(tu)-tu  vai (mergi)

pl.(voi) – voi  andate (mergeti)

  • pers. 3,sg. (el)-lui/lei  va (merge)

pl.(ei,ele) – loro/esse  vanno (merg)